Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy mostu przez rzekę Pilicę w Sulejowie w ciągu drogi krajowej nr 12. Projekt modernizacji obiektu w województwie łódzkim, wraz z wykonaniem mostu objazdowego, wykona konsorcjum firm E&C i Protechnicon.
Wykonawca został wyłoniony w drugim przetargu. Poprzedni został unieważniony.
Wówczas do łódzkiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zgłosiło się trzech wykonawców, jednak GDDKiA unieważniła postępowanie z uwagi na niewystarczającą kwotę na realizację względem złożonych ofert.
Konsorcjum najtańsze i najkorzystniejsze
W postępowaniu przetargowym na projekt modernizacji mostu na DK12 w Sulejowie wzięło udział sześciu wykonawców. GDDKiA planowała przeznaczyć na zadanie ok. 1,58 mln zł i cztery ze złożonych ofert mieściły się w tym budżecie.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum E&C i Protechnicon na kwotę ok. 1,14 mln zł i, jak się okazało, była to również najkorzystniejsza oferta.
Poza ceną, zamawiający kierował się również doświadczeniem personelu wykonawcy.
Most w centrum kraju
Sulejów to liczące nieco ponad sześć tysięcy miasto w powiedzie piotrkowskim w województwie łódzkim położone na dwóch brzegach rzeki Pilicy. Przez miasto przechodzą dwie drogi krajowe – wspomniana DK12 oraz DK74, które mają wspólny przebieg na lewym brzegu. Obie „krajówki” zostaną natomiast w niedalekiej przyszłości zastąpione drogami ekspresowymi S12 i S74.
Z uwagi na położenie, stanowiące m.in. ważne połączenie pomiędzy Radomiem i Piotrkowem Trybunalskim, średnie dobowe natężenie ruchu w latach 2020-2021 wynosił tu 21 tysięcy pojazdów i to w czasie obniżonej aktywności gospodarczej oraz społecznej w związku z trwającą wówczas w Polsce i na świecie pandemią koronawirusa oraz wszechobecnymi lockdownami.
Obecny most jest zatem wyeksploatowany i wymaga remontu, który nie będzie łatwy dla uczestników ruchu drogowego, ponieważ w okolicy Sulejowa nie ma innych przepraw mostowych w ciągu dróg krajowych, co znacząco wydłuży czas przejazdu zwłaszcza dla ruchu tranzytowego.